តើហេតុអ្វីបានជាគេនាំគ្នាទៅបោះបាយបិណ្ឌនៅរដូវភ្ជំបិណ្ឌ?
អ្នកចូលចិត្តបោះបាយបិណ្ឌ
ជារៀងរាល់ម៉ោង៤ទៀបភ្លឺ ក្នុងរដូវបុណ្យភ្ជុំបិណ្ឌ ពួកគេពិតជាជឿថាមានប្រេត
ដោយហេតុផលថា បើមិនជឿថាមានប្រេត
ម្តេចនឹងអាចទៅបោះបាយបិណ្ឌឲ្យប្រេតកើត? ឬក៏គ្រាន់តែទៅតាមគ្នាឲ្យតែសប្បាយ? បើមានអ្នកមួយចំនួនទៅដើម្បីតែសប្បាយមែននោះ ការជឿថា
មានឬគ្មានប្រេត មិនចាំបាច់បកស្រាយទេ។ តែបើទៅដោយសង្ឃឹមយ៉ាងមាំថា
ដើម្បីឧទ្ទិសបាយបិណ្ឌដល់ប្រេត នោះប្រាកដណាស់ ថាពួកគេពិតជឿថា មានប្រេត
តើក្នុងធម្មជាតិ ពិតជាមានប្រេតមែនឬ? ឬក៏គ្រាន់តែជារឿងអបិយជំនឿ?
នៅលើលោកយើងនេះរឿងជាច្រើនដែលមិនអាចបកស្រាយបាន
វាប្រៀបដូចជារឿងអាថ័កំបាំងមួយអញ្ចឹងដែរ ការសិក្សា ការស្រាវជ្រាវ ទាក់ទងទៅនឹងជំនឿ
បច្ចេកទេស ការសិក្សាពីតារាសាស្ដ្រ ភូមិសាស្ដ្រ ការបង្កើតឡើងថ្មីៗ ការច្នៃប្រឌិត និង
របបគំហើញជាច្រើនទៀត ដែលមនុស្សកំពង់តែធ្វើ តែទោះជាយ៉ាងណាក្ដី ក៏នៅតែមានអាថ័កំបាំងមួយចំនួនមិនអាចបកស្រាយបានដដែល។
តើនៅលើលោកយើងនេះពិតជាមានប្រេតមែនឬទេ?
តើពុទ្ឋសាសនាមានតែស្រុកខ្មែរឬមានប្រទេសផ្សេងទៀតដែលកាន់ព្រះពុទ្ឋសាសនាដែរ?
ចុះបើមានប្រេតមែន ហេតុអីមានតែស្រុកខ្មែរ? បើតាមដឹងលឺខ្លះៗ
របស់ខ្ញុំមានប្រទេសមួយចំនួនដូចជា ភូមា ឥណ្ឌា សេរីឡាំងកា នេប៉ាល់ ថៃ និង បណ្ដាប្រទេសមួយចំនួនទៀតដែលខ្ញុំចាំមិនអស់
គឺជាប្រទេសដែលកាន់ព្រះពុទ្ឋសាសនា និង គោរពជឿតាមឱវាទរបស់ទ្រង់។
អ្វីដែលភ្នែកយើងមិនអាចមើលឃើញ
វាពិតជាពិបាកណាស់ក្នុងការអះអាង
និងលើកភស្តុតាងមកបញ្ជាក់ថាវត្ថុនោះឬសត្វនោះ ពិតជាមានឬគ្មាន
ក្នុងធម្មជាតិនេះ។ យើងរាល់គ្នា គួរកុំគប្បីប្រកាន់ទិដ្ឋិរបស់ខ្លួន
យ៉ាងដាច់អហង្ការ ថាមានឬមិនមាន នោះឡើយ។ ដោយហេតុថា
ក្នុងធម្មជាតិយើងនេះ មានវត្ថុមានរូប និងវត្ថុគ្មានរូប មានសត្វមានរូប
និងសត្វគ្មានរូប ដ៏ច្រើនជាអនេក ដែលមិនអាចរាប់អស់ឡើយ។
ដូច្នេះ
អ្វីដែលភ្នែកយើងមើលមិនឃើញ មិនប្រាកដថា វត្ថុនោះឬសត្វនោះ
មិនមានក្នុងធម្មជាតិនោះទេ តួយ៉ាងដូចជា សត្វប្រេត ជាដើម។ ថ្វីត្បិតតែ
យើងមើលមិនឃើញប្រេតមែន តែមិនប្រាកដថាមិនមាននោះទេ ហើយក៏មិនច្បាស់ថា
ពិតជាមានប្រេតមែន តាមការជឿរបស់យើងក្នុងគម្ពីរនោះដែរ។
បញ្ហាកម្មនេះ
ប្រៀបដូចជា យើងទាំងអស់គ្នា កំពុងតែស្ថិតនៅខាងក្រៅបន្ទប់មួយបិទជិត ដោយមើលមិនឃើញអ្វីទាំងអស់នៅក្នុងបន្ទាប់នោះ។
ដូច្នេះ ថាតើយើងម្នាក់ៗ ម៉េចនឹងអាចប្រកាន់ទស្សនៈរៀងៗខ្លួនថា
មានវត្ថុនេះ ឬគ្មានវត្ថុនោះ មានសត្វនេះ ឬគ្មានសត្វនោះ បានទៅ? អញ្ចឹង
យើងគប្បីចៀសវាងការឈ្លោះប្រកែកគ្នាស្លាប់រស់ ក្នុងរឿងថា មានប្រេត
ឬគ្មានប្រេត នេះចុះ ទើបប្រសើរ។
តើនៅលើលោកយើងនេះច្បាប់ក្រមពីធម្មជាតិដូចគ្នាឬខុសគ្នា?
មនុស្សយើងកើតឡើងពីច្បាប់ក្រមធម្មជាតិតែមួយទេ
សួរថាហេតុអ្វីប្រេតមានតែស្រុកខ្មែរ? ចុះនៅប្រទេស ភូមា
ឥណ្ឌា សេរីឡាំងកា នេប៉ាល់ ថៃ និង បណ្ដាប្រទេសមួយចំនួនដែលកាន់ពុទ្ឋសាសនាដែរ
បូករួមនិងបណ្ដាប្រទេសជាច្រើនទៀតដូចជា អាមេរិច អូស្ដ្រាលី ជប៉ុន បារាំង
អាល្លឺម៉ង អង់គ្លេស ស្វីស ។ល។ ដែលមិនកាន់ព្រះពុទ្ឋសាសនា ជាការពិតបើប្រេតមានមែនមិនថានៅប្រទេសណាក៏មានដែរ
មិនចាំបាច់តែប្រទេសខ្មែរទេ។
តើហេតុអ្វីបានជាខ្មែរយើងយល់ថាដូនតាដែលបានស្លាប់ទៅមកយំទាអាហារពីកូនចៅ?
ដូនតាខ្លះនៅអាក្រាតកាយគ្មានសំលៀកបំពាក់ គ្មានរបស់ប្រើប្រាស់ នៅតែលតោលរសាត់អណ្ដែតគ្មានគោលដៅ តាមការយល់ឃើញរបស់ខ្ញុំពាក្យថាចែកឋាន មានន័យថា បែងចែកឋាន ឬ បែងចែកភពគ្នា ដូចដែលចាស់ៗនិយាយថា ចែកឋានទៅកាន់លោកខាងមុខ ចុះហេតុអីគិតថាពួកគាត់នៅវិលវល់ជាមួយយើងទៀត? ភពមនុស្ស មនុស្សរស់នៅ ហើយភពវិញ្ញាណគឺវិញ្ញាណរស់នៅ ចុះបើយើងជឿថាមានឋាននរក ឋានកណ្ដាលដែលហៅថាផែនដី និង ឋានសួគ៌ ចុះដូចម៉្ដេចបានជាយើងជឿថាវិញ្ញាណដែលបានស្លាប់ទៅនៅតែលតោលវិលវល់ជាមួយមនុស្សទៀត? នេះជាការជឿមិនត្រឹមត្រូវរបស់ខ្មែរយើង ជាទូទៅនៅពេលមានសមាជិកណាម្នាក់បានស្លាប់បាត់បង់ជីវិត គ្រួសារសពតែងបួងសួងថា សូមអោយ វិញ្ញាណក័ន្ខ អ្នកស្លាប់បានទៅកាន់សុគតិភព។
ដូនតាខ្លះនៅអាក្រាតកាយគ្មានសំលៀកបំពាក់ គ្មានរបស់ប្រើប្រាស់ នៅតែលតោលរសាត់អណ្ដែតគ្មានគោលដៅ តាមការយល់ឃើញរបស់ខ្ញុំពាក្យថាចែកឋាន មានន័យថា បែងចែកឋាន ឬ បែងចែកភពគ្នា ដូចដែលចាស់ៗនិយាយថា ចែកឋានទៅកាន់លោកខាងមុខ ចុះហេតុអីគិតថាពួកគាត់នៅវិលវល់ជាមួយយើងទៀត? ភពមនុស្ស មនុស្សរស់នៅ ហើយភពវិញ្ញាណគឺវិញ្ញាណរស់នៅ ចុះបើយើងជឿថាមានឋាននរក ឋានកណ្ដាលដែលហៅថាផែនដី និង ឋានសួគ៌ ចុះដូចម៉្ដេចបានជាយើងជឿថាវិញ្ញាណដែលបានស្លាប់ទៅនៅតែលតោលវិលវល់ជាមួយមនុស្សទៀត? នេះជាការជឿមិនត្រឹមត្រូវរបស់ខ្មែរយើង ជាទូទៅនៅពេលមានសមាជិកណាម្នាក់បានស្លាប់បាត់បង់ជីវិត គ្រួសារសពតែងបួងសួងថា សូមអោយ វិញ្ញាណក័ន្ខ អ្នកស្លាប់បានទៅកាន់សុគតិភព។
តើវិញ្ញាណអ្នកស្លាប់អាចបរិភោគអាហារ ទទួលសំណែនដែលកូនចៅសែនព្រេនបានដែរឬទេ?
នៅក្នុងផ្នត់គំនិតខ្មែរគ្រប់រូបតែងតែគិតថា
វិញ្ញាណខ្មោច អារក្ស អ្នកតា រួមទាំងដូនតា កុងម៉ា របស់ពួកគេដែលបានស្លាប់ទៅក៏បរិភោគ
ឬ សែបសោយអាហារ ឬ សំណែនដែលកូនចៅ ឬសាច់ញ្ញាតិដែលបានសែនព្រេន ដល់អ្នកដែលបានចែកឋានទៅ
តែតាមការពិតវាគ្រាន់តែជាការយល់ឃើញរបស់ពួកគេតែប៉ុណ្ណោះ។ បើតាមយល់ឃើញរបស់ខ្ញុំ អាហារមនុស្សសម្រាប់មនុស្ស
ហើយអាហាររបស់សត្វក៏សម្រាប់សត្វ
ពីព្រោះថាទាំងមនុស្សឬសត្វក្ដីត្រូវការអាហារដើម្បីទ្រទ្រងជីវិតអោយដំណើរការទៅបាន
គឺថាអាហារនិងបំផ្លែងជា ថាមពលសម្រាប់រាងកាយ
បើឧបករណ៍អេឡិចត្រូនិចវិញវាត្រូវការថាមពលអគ្គីសនីដើម្បីដំណើរការរបស់វា
យ៉ាងណាមិញចំពោះមនុស្ស និង វិញ្ញាណមិនដូចគ្នាទេ វិញ្ញាណមានអាហារខាងឯវិញ្ញាណ
ហើយមនុស្សក៏មានអាហារសម្រាប់មនុស្ស មិនអាចបួកលូកជាមួយគ្នាបានទេ។
បើតាមការសិក្សា និង បទពិសោធន៏របស់ខ្ញុំនៅក្នុងមនុស្សយើងបែងចែកចេញជាបីផ្នែក៖
១- រូបរាងខាងក្រៅៈ
-
មានសំបកខ្លួន, សាច់ សរសៃ ឈាម ឆ្អឹង
និង គ្រឿងក្នុងផ្សេងៗ
-
មានញ្ញាណទាំង៥ប្រាំៈ ដឹងក្លិន ដឹងរសជាតិ
ស្ដាប់លឺ មើលឃើញ ប៉ះពាល់រូបរាងកាយ
-
នៅក្នុងរូបរាងកាយមានធាតុពីរទៀត គឺព្រលឹង
និង វិញ្ញាណ
-
តំរូវការៈ
អាហារដែលរកបានដោយកំលាំងញើសឈាម បន្លែបង្កា ត្រីសាច់ ជាដើម
២- ព្រលឹងខាងក្នុងៈ
-
ព្រលឹងស្ថិតនៅខាងក្នុងរាងកាយរបស់មនុស្សគ្រប់រូបហើយក៏បែងចែកជាបីផ្នែកផ្សេងៗគឺ៖
-
គំនិត អារម្មណ៍ និង ឆន្ទៈ
-
ព្រលឹងជាអ្នកទ្រទ្រងអោយមនុស្សយើងមានជីវិត
ឬ ហៅបានថាជាជីវិត
-
តំរូវការៈ ការសប្បាយ
ការកំសាន្ដ ការសរសើរ ការលើកទឹកចិត្ត ការបង្អាប់បញ្ជោជាដើម
៣- វិញ្ញាណខាងក្នុងព្រលឹងៈ
-
វិញ្ញាណជាធាតុមួយដែលសំខាន់ជាងគេដែលមិនចេះស្លាប់
បាត់បង់ សាបសូន្យ និងមានសភាពជាៈ អព្ភន្ដរញ្ញាណ
មនិសិកា សម្បជញ្ញៈ ការដឹង ការយល់ ការប្រាស្រ័យទាក់ទងខាងវិញ្ញាណ។
-
តំរូវការៈ អាហារខាងឯវិញ្ញាណ ការសាងអំពើបុណ្យ
ការស្វែងរកធម៌អាថ៌ ការជឿថាមានខ្មោច វិញ្ញាណ ការភ័យខ្លាចស្លាប់ការចេះបន់ស្រន់
បួងសួងសុំសេចក្ដីសុខសាន្ដជាដើម ជាចំណែកនៃវិញ្ញាណ។
ជំនឿមានច្រើនសណ្ឋាន មានច្រើនរបៀប
តែក៏មានជំនឿដែលសមរម្យ សមស្រប ពិត និង ក្លែងក្លាយដែរ តែគ្រាន់តែដាស់ទឿនគ្រប់គ្នាថាមុននិងធ្វើអ្វី
ជឿអ្វីសូមពិចារណាអោយបានច្បាស់ជាមុនសិន ដូចពាក្យមួយឃ្លានិយាយថា បើមុននិងគូរ
ត្រូវគិតជាមុនសិន។
សរុបសេចក្ដីមកបងប្អូនអ្នកអាន ឬ
មនុស្សគ្រប់រូបមានសិទ្ឋិជ្រើសរើស ជឿជាក់ ប្រកាន់ភ្ជាប់យ៉ាងម៉េចក៏មិនខុសដែរ
បើមិនប្រាស់ចាកពីអំពើអបាយមុខ ខុសពីក្រមសីលធម៌ សុជីវធម៌ ច្បាប់របស់មនុស្សជាតិ ។
សូមអរគុណបើមានអ្វីចង់លើកជាសំនួរ ឬ មតិលោកអ្នកអាចសរសេរសាមកកាន់ខ្ញុំបាទបាន
ក្នុងន័យស្ថាបនា។
0 Comments
សូមអរគុណចំពោះអតិថិជនដែលចូលមកកាន់គេហទំព័ររបស់យើងខ្ញុំ